Noel Desenli İnce Hamur İtalyan Pizzaları (En iyi pizza hamur tarifi!!)





Noel Desenli İnce Hamur İtalyan Pizzaları

Daha önce de ince hamur pizzalar yapmıştım ancak kendimi geliştirdim sanırım bu tarif muhteşem! Dışarıya pizzacıya gitmeye gerek gerçekten yok.. Ben minikler misafirliğe geliyor diye onlarınkini biraz kalın yaptım ancak ne kadar ince o kadar enfes!


  • 300 ml ılık su (ne soğuk ne sıcak!)
  • 500 gr pizza unu veya italyanların '00 type' dedikleri un ben D'alfredo marka pizza unu ile yaptım
  • 15 gr yaş maya (yaş maya 45 gr olur 1/3'ü kadar yeterli oluyor)
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 çorba kaşığından az tuz (0.75'i kadar)
  • 1 çay kaşığı toz şeker
Pizza hamurumu kitchenaidimde karıştırdım, hamuru karıştırmak için kanca olan ucu taktım gerisini yardımcıma bıraktım. Un ve tuzu karıştırın.

Cam kaseye ılık suyu koyun içine yaş maya ve toz şekeri ekleyin karıştırın iyice çözülsün. 5-10 dk kadar da kalsın.

Mayalı suyu una ekleyin en son zeytinyağını ve hepsini karıştırın önce düşük ayarda sonra yüksek ayarda makinede yoğurun ya da elle yapın.

Hamur kıvamına gelen harcı büyükçe bir kaseye koyun, üzerine ıslanmış tülbent veya bezi sonra da üst kısmına folyoyu serin karanlık bir odada 2 saat kadar hamuru dinlenmeye bırakın. Hamur almanız gereken zamanda iyice şişmiş olacak.

Tezgahı unlayın ve hamur parçalarını istediğiniz büyüklükte ve incelikte açın.

Buarada fırını max dereceye!!! getirip ısıtın.
Pizzayi firina verince 220 derece veya biraz üstü derecede 10 dk kadar hızlıca pişiyor, fırınınızın turbo olup olmamasına göre değişir ancak yüksek ısıdan korkmayın odun ateşi zaten çok yüksek bir ısı, asla düşük ısıda yapmayın!!

Tepsi fırını üzerine fırın kağıdı ve üzerine incecik açılmış hamuru yerleştirin.

Hamur üzerine domates sosunu kaşığın sırtı ile sürün, üzerine de mozerella rendesini serpin.

Bundan sonrası yaratıcılığınıza kalmış ==))) İstediğiniz malzemeleri ekledikten sonra fırına vermeden önce ince uçlu dökülen sızma zeytinyağ ilave edin.

Ben miniklere bu harcın üzerine sosis koydum fırına verdim. Bir kısmının üzerine birşey koymadım fırından çıkınca fesleğen yaprakları ilave ettim.

İsterseniz 4 peynirli yapabilirsiniz gouda-emmental-parmesan ekleyin.

İsterseniz porchini mantarı...

İsterseniz zeytin-mantar vb..

Ya da benim gibi sevenlere bresoala, füme et veya bacon fırından çıkınca da üzerine roka yaprakları..

Bir alternatif de karamelize soğanlar...!

Ama asla fesleğen yaprakları veya roka yapraklarını fırına vermeyin ya da kurutulmuş domatesleri son 1-2 dakikasında pizzaya ekleyin ve pişirmeye devam edin ki yanık görüntü olmasın..

Benden bir tüyo ise ben fırından çıktığı anda acılı zeytinyağ dökmesini seviyorum. Daha da bir aromatik oluyor hem görüntüsü hem tadı enfes oluyor...

Yorumlar

Popüler Yayınlar