Yeni Yil Konseptli Davetim

Bu ay yaptigim Dusseldorf ve Viyana gezilerimden tasidiklarimla hemen bir davet yapmak istedim.. Belki de oralarda alirken bizim kizlarin cok begenecekleri seyleri gorunce dayanamadim aldim, onlara davet vereyim de almis olabilirim yani, cok emin degilim:) Yok yok oyle onlar sever diye aldim ne yalan soyleyeyim!!:)))))))

Villeroy&Boch'un Christmas Toys serisini gordugum anda carpildim!
Parca parca hayran kaldim herseyine..


Hem cok eglenceli hem bana cocuklugumu hatirlatti; uzerinde kursun askerden tutun da ayiciklara kadar hepsi var, ayrica cok da guzel tam kafamdaki yeni yil agaci da cabasi..

Konseptli davetlerle arkadaslarimi sasirtmayi cok seviyorum galiba, hep ayni tabak ayni desenler, ayni yemekler beni tatmin etmiyor, derler ya her gun pilav yenmez ayni o bicim!:)


Sunum kadar yemeklerin lezzeti ve uyumu da cok onemli benim icin, sadece sofra dekorasyonu degul yemeklerin sunumu tabiki bahsettigim. Bu masaya sucuklu yumurta olmazdi kesinlikle.. Somonun oldugu yerde sucuk pek gitmez, (pastirma her zaman her yerde olurrrrr) daha yakin birseyler bulmak lazimdi.. Soslu sosislerin uzerine granada peynirler cok uyumlu oldu.. Vaktim olsaydi gidip Nezih Gurme Marketten fume et alacaktim belki biraz prosciutto ama her zamanki gibi uyuyakalinca ancak evdekilerle idare ettim:)

Peynir tabagim olmazsa olmaz.. Kahvalti brunch arasi bu davette peynir tabagi en buyuk kurtarici..
Camambert, rokfor, gouda, emmantel, karabiberli peynir ve .... Ama bunlarin hepsi bir beyaz peynir etmez o ayri! Kasar peynir ve taze koy peyniri de yaninda cok guzel gider. Fazla olur diye yerellere yer veremedim ama beyaz peynir olmazsa olmazimiz.. Peynir tabaginda ya mevsimi ise kara uzum ya da taze yemisler sus oluyor; ben Metro'da calistigim icin tabi mevsim beni etkilemiyor her daim uzum bulunur, ama kuru kayisi-ceviz-incir uclusu kisin daha guzel eslik ediyor peynirlere nedense..

Cikolatali findik ezmesi de olmazsa olmaz, bulmusken bizim kizlar Lindt sever, onlara aldim!

Ve tabi ev yapimi recellerim! Bu sene recellere ve marmelatlara merak sardim; seftali marmeladi-murdum erigi marmeladi-ayva receli-frambuaz receli yaptiklarim.. Bu zamana kadar henuz bitiremedigim frambuaz ve seftaliyi sundum. Tabi yanina Marmaris'ten aldigim Cam Bali ve kaymak ikilisi..

Zeytin! Zeytin bir dunya bence! Her cesidi insani tatmin ediyor, hangi yemis zeytinin yerini tutabilir. Hele benim yesil zeytine olan merakim ve zaafim var ya, cekirdek citler gibi yesil zeytin tuketebilirim. Datca Koy Urunlerinden surekli siparis verdigim (Ahu ve Fusun Yengem sagolsun beni oraya goturduklerinin ne buyuk hata oldugunu bilmiyorlardi, muptelasi oldum!) Datca zeytini(zeytinyagli olani deneyin), Hatay:)) zeytinleri.. Kucuk olanlara Hatay'da Halhali denir, zeytinyagi ve nar eksisi ile aroma katmak lazim.. Bir de insanin kendi ciftliginden gelen aile uretimi olan diger kirik zeytinler ise efsane!

Sofrada yine bir olmazsa olmaz kucuk bir detay daha var; Zeytinyagi-balsamik sirke-taze kekik...
Zeytinyagi ve balsamik Olive Farm urunleri.. Ozellikle buranin balsamigi essiz! Dunyada esi benzeri yok, sanki dunyanin en kaliteli sarabi gibi, hic keskin bir tadi yok ama bir o kadar da lezzetli, Ahu'nun favorisi bu! Taze kekik de yine Datca'dan Aktur pazarindan:)

Karamelize soganli kis yapacaktim ki cok karisik olmasin istedim, dusundum dusundum sebzeli baska bir kis de yapmak istemedim.. Kahvalti-brunch arasi oldugu icin peynirli olabilirdi; e kizlari da daha fazla peynire bogmak istemedim:) Annem dedi ki evladim gel ben sana anne boregi yapayim direk bu cazip teklifi degerlendirdim! Kiymali anneme ozel ev yapimi tepsi boregi cok geleneksel oldu ve bu menuye cok yakisti!

Mini mini somonlu volovanlar ve cevizlibiberli tartoletler... Ben ya cok bencil bir insan oldum ya da bilmem baska birsey o yuzden sanirim herseyi kisisel uretmeyi seviyorum :))tek tek mini mini porsiyonlar cok daha ozenli hissettiriyor arkadaslarima..

Tatli olarak da bir gece onceden yaptigim tiramisu-annemin yine gekeneksel ayva tatlisi bir de yilbasi lezzetlerinin kralice keki Panettone!

Yine yetisemedim portakal sikmaya; eksik kaldi:(
N style cay ( olcusu: 2 adet lipton demlik poset+2 adet twinings early grey poset cay+2 tek karanfil)
Kirmizi sarap
Filtre kahve (merve'nin tavsiyesi: le pain quotidien house blend) :)


Masa suslerinde yine Lindt mini noel babalar, bir kucuk carroussel, kirmizi mumlarim..

























Yorumlar

Popüler Yayınlar